Criteriile de acordare a marcii de responsabilitate sociala pentru cele 20 de IMM-uri sunt:

  • Sa aiba politici interne care sa le asigure angajatilor un mediu de munca sigur, sanatos si unde sa fie incurajati sa fie ei insisi; – la sustenabilitate;
  • Sa le ofere angajatilor un mediu in care sa le fie respectate drepturile;
  • Sa aplice bune practice in derularea afacerii si in relatiile cu stakeholderii (asa numitul antreprenoriat responsabil);
  • Sa participe in proiectele derulate de cele 6 ONG-uri din Bucuresti, in functie de specificul lor de activitate;
  • Sa implementeze activitati interne cumulative de protejare a mediului (sa recicleze si sa colecteze selectiv deseurile + sa eficientizeze consumul de apa si energie+sa-si reduca pe cat posibil amprenta de carbon)
  • Sa isi asume angajamentul ca pe o perioada de 2 ani de la acordarea marcii se vor implica in alte activitati sociale (prin voluntari sau prin contributii financiare sau in bunuri) derulate fie de cele 6 ONG-uri incluse in acest proiect fie de alte ONG-uri;
  • Sa isi atinga obiectivele propuse prin strategia de CSR realizata in cadrul proiectului de catre echipa Asociatiei CSR Nest;
  • Sa publice un raport anual de responsabilitate sociala corporativa care sa cuprinda principalele realizari ale anului precedent;
  • Sa stabileasca o strategie de comunicare a actiunilor / proiectelor de CSR in care se implica.

Aceasta marca va putea fi acordata in functie de sfera de implicare sociala in care se incadreaza acel IMM, respectiv: sfera resurse umane, mediu si societate.

..si cum te ajuta aceasta sa iti construiesti un brand sustenabil?

Responsabilitatea sociala corporativa este in general asociata cu marile companii care au alocate bugete pentru derularea de proiecte sau programe de CSR. Beneficiul de imagine pe care implicarea sociala o aduce companiilor este valabil si in cazul IMM-urilor, cu conditia ca proiectele de CSR sa aiba in spate considerente legate de sustenabilitate si continuitate si sa nu fie facute doar pentru beneficiul publicitatii sau al cresterii recunoasterii pe piata a brandului de companie. Beneficiul unei imagini mai bune a IMM-urilor duce in timp si la o crestere a competitivitatii acestora. Astfel, gandite pe termen lung, campaniile de CSR le pot aduce IMM-urilor beneficii ce depasesc costurile realizarii si implementarii acestora. Proiectul adreseaza exact acest aspect, prin construirea unei marci de responsabilitate sociala care, o data obtinuta, un IMM va trebui sa o mentina pe o perioada de minimum 2 ani.